ازاى تضاعف ربحك فى اوبر وكريم بدون مجهود؟ افضل ربح فى اوبر وكريم

ازاى تضاعف ايراداتك وتكسب اكتر فى اوبر وكريم ؟

الموضوع مش صعب تمام بل فى غاية البساطة الفكرة كلها انك تشتغل صح وتختار الوقت الصحيح لتحقيق افضل دخل باقل مجهود! لازم تقسم وقتك واهم نقطة لازم نفهمها كويس عشان نقدر نحقق احسن ربح هى ال Rate.

ما هو الريت فى اوبر وكريم؟

اوبر وكريم بتشتغل بنظام العرض والطلب ودة الى بيحدد سعر المشوار مش نظرية وقت الذروة او الطريق زحمه مالهاش علاقة بالزحمه ليها علاقة اكتر بالعرض والطلب على سبيل المثال:

نفترض انك فى المعادى حاليا وفى المنطقة المحيطة بيك 5 عربيات اوبر وفى نقس التوقيت يوجد 10 عملاء يقومون بالطلب فى نفس التوقيت اليك ما سيحدث سيقوم البرنامج بداية من ظهور العميل السادس على التطبيق برفع ال Rate ليس فقط للعميل رقم 6 ولكن ايضا يتم التحديث للخمس عملاء السابقين فاذا لم ينتهزو الفرصة ودخل العميل رقم 7 فى المزاد سيقوم الريت فى الصعود بشكل اكبر وهكذا وهذا ما يتسبب فى ارتفاع ال Rate.

اذا يجب عليك اختيار مواعيد عملك بدقة اليك الاوقات التى برتفع فيها الريت واسباب ذلك الارتفاع:

اولا من يوم الاحد الى يوم الخميس من كل اسبوع من الساعه التاسعه صباحا الى الساعه الواحدة ظهرا.

هذه المدة تكون مدة ذهبية لان اغلب سائقى اوبر وكريم من اصحاب الوظائف النهارية فى هذا التوقيت تختفى اكثر من 85% من سيارات اوبر وكريم من الساحه فاذا قمت خلال هذه الاربع ساعات بتوصيل 5 عملاء على الاقل ستقوم بتوصيل 4 منهم بسعر مضاعف مرة او مرتين.

يجب ان تقوم بالاختفاء فى تمام الساعه الواحدة ظهرا لان بعد هذا التوقيت تتوقف القاهرة عن العمل لشدة الزحام واقتراب خروج الموظفين (سائقى اوبر وكريم) اذا قمت بالعمل من الساعه الثانية ظهرا فستقوم بعمل مشاوير بدون سعر مرتفع.

ناهيك عن اضاعة اغلب وقتك فى الزحام كل ما عليك ان تذهب الى المنزل وتستمع بوقت وتحظى ببعض الراحة وتعاود العمل عند الساعه الحادية عشر مساءا والى الساعه 4 صباحا فى هذا التوقيت ايضا يختفى غالب الموظفين لاستيقاظهم صباحا.